אם אתה או אדם אהוב נפגע עקב טיפול לא נכון על ידי בית חולים או עובדיו,
יתכן שתהיה זכאי לפיצוי באמצעות תביעת רשלנות רפואית.
גם אם במקרה שלכם קיימת רשלנות רפואית חמורה ופשוטה לזיהוי,
חשוב שתהיו מוכנים לכך שבתי החולים או כל מוסד רפואי אחר בו טופלתם יעשו הכול כדי להילחם בתביעת הרשלנות שלכם.
במאמר זה נסביר את חמשת הדרכים המובילות שבהן בתי חולים נאבקים בתיקי רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית מוגדרת בדרך כלל כפעולה (או חוסר פעולה) על ידי רופא או גורם אחר שמספק שירותי בריאות
אשר חורג מהפרקטיקה הרפואית המקובלות וגורם בכך לפגיעה בחולה.
כאשר עובד בבית החולים אינו נותן טיפול הולם ומבצע רשלנות רפואית,
בית החולים יכול להיות אחראי לכל נזק שנגרם לחולה על ידי מי מאנשי הצוות שלהם, כולל רופאים, אחיות, חובשים וכו'.
במקרה של תיק רשלנות רפואית מוצלח, ייתכן שתקבלו פשרה או פסק דין
המספק פיצוי על הנזקים הכלכליים שנגרמו לכם כתוצאה מהצורך בטיפולים רפואיים, שיקום,
הפסדי השתכרות וכן עבור הנזקים הלא ממוניים שנגרמו לכם כמו כאב וסבל.
במצבים נדירים, אתם עשויים אף לקבל פיצויים עונשיים בשל הרשלנות והנזק שנגרם לכם.
סכומי הפיצויים אמנם משתנים בהתאם לנסיבותיו של כל מקרה,
אך הם יכולים לנוע בין אלפי שקלים ולהגיע למיליוני שקלים.
בתי חולים מכוסים בביטוח רשלנות רפואית, אך חברות הביטוח קיימות למטרות רווח
ויש להן עורכי דין רבים שיעשו ככל האפשר בכדי להדוף תביעות רשלנות רפואית.
החוקים והתקנות במדינת ישראל הקשורים לרשלנות רפואית לא פשוטים להבנה,
ולכן כל מי שמנסה לתבוע רופא, בית חולים או כל מוסד רפואי אחר צריך שיהיה לצדו
עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית כדי להיאבק על זכויותיהם ועל הצדק המגיע להם.
משרדנו עוסק ברשלנות רפואית ואנו מכירים את הטקטיקות שבתי החולים משתמשים בהן
כדי להילחם בתביעות רשלנות רפואית וכן כיצד להגיב לטקטיקות אלה.
אנו מציעים ייעוץ חינם בכדי לדון בנסיבות המקרה שלך ולקבוע את הדרך הטובה ביותר בה נוכל לעזור.
אנו עובדים על בסיס הצלחה בלבד, כלומר אינכם משלמים עמלה כלשהי עד שתקבלו פיצוי כספי ,
התקשרו אלינו עוד היום בטלפון 03-9393848 או לחלופין השאירו פרטים בטופס יצירת הקשר שבאתר.
טענות ההגנה של מוסדות רפואיים בתביעות רשלנות רפואית
להלן הטקטיקות המובילות בהן בתי החולים משתמשים כדי להילחם בתביעת רשלנות רפואית וכן מידע כיצד משרדנו נלחמים בטקטיקות אלו.
-
בית החולים, הצוות הרפואי או רופא ספציפי לא היו רשלניים
לא כל מה שמשתבש ברפואה וכל טעות שעושים אנשי מקצוע נחשבת לרשלנות.
על מנת לזכות בתביעתך, אתם ועורך הדין שלכם צריכים להוכיח כי הצוות הרפואי שפגע בכם
היה רשלני וכן שרשלנות זו היא הגורם הישיר לנזק שנגרם לכם.
משמעות הדבר היא שיש להראות חריגה מסטנדרט הזהירות הנדרש והמצופה מהרופא שהתרשל.
סטנדרט הטיפול כולל ערנות, תשומת לב, זהירות ותבונה שרופא סביר היה מפעיל בנסיבות העניין במצב דומה.
סטנדרט הטיפול יהיה שונה בכל סיטואציה בהתאם לסוג הרופא המעורב,
כך שרמת הטיפול אצל רופא משפחה תהיה שונה מזו של כירורג.
עורך דין לרשלנות רפואית מודע לרמת הטיפול בכל מצב
ויודע להראות באילו מקרים ניתן לזהות הפרה של סטנדרט הזהירות.
לרוב מדובר במחקר מקיף והיעזרות בשירותיו של מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי
אשר יעיד בחוות דעת לגבי האופן בו היו צריכים לטפל במטופל.
-
הרופא שהתרשל אינו קשור כלל לבית החולים
טענה זו עולה פעמים רבות במקרים בהם מבוצעים ניתוחים פרטיים בבתי חולים
בהם רופאים שוכרים חדרי ניתוח וחדרי טיפולים כדוגמת "הרצליה מדיקל סנטר" "אסותא" ועוד.
חלק ניכר מהניתוחים המדובר הם ניתוחים פלסטיים, אך ניתן לראות שטענה זו חוזרת על עצמה
גם במקרים בהם מבוצעים ניתוחים ופרוצדורות רפואיות מסוגים אחרים כדוגמת ניתוחי עיניים, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
המוסד הרפואי בעצם טוען כי הוא שימש אך ורק כאכסניה לצורך ביצוע הטיפול הרפואי
ולכן גם אם התרחשה רשלנות אין מקום להגיש נגדו תביעה.
חשוב להבין כי בין אם רופא הוא עובד בבית החולים או קבלן עצמאי
לרוב יש מקום לתבוע גם את המוסד בו בוצע הטיפול הרפואי
שכן בפסיקת בתי המשפט נקבע זה מכבר שעל בית החולים
מוטלת רמה מסוימת של אחריות לכל הניתוחים והפרוצדורות הרפואיות המבוצעים בו.
-
התביעה הוגשה אחרי הזמן המותר (התיישנות התביעה)
החוק בישראל קובע לגבי רשלנות רפואית כי ברוב המקרים על התובע להגיש את תביעתו תוך 7 שנים מרגע קרות המקרה.
לכלל זה יש חריגים המפורטים הן בחוק ובתקנות והן בפסיקת בתי המשפט.
פעמים רבות המוסדות הרפואיים הנתבעים טוענים להתיישנות של התביעה
ובמבט מעמיק ניתן לראות כי אין לטענה זו כל אחיזה במציאות.
יש צורך בעורך דין המבין ברשלנות רפואית על מנת לדעת האם תביעתכם התיישנה
או שעדיין יש מקום לקדם את המקרה, להגיש תביעה ולעמוד על זכויותיכם לקבלת פיצוי.
-
התובע אשם בנזק שנגרם לו
בטענה זו בעצם הנתבעת טוענת שגם אם נגרם לתובע נזק כלשהו הנובע מרשלנותה של הנתבעת,
התובע נושא גם הוא חלק באשמה לנזקים מהם הוא סובל.
טענה זו באה לידי ביטוי בכתבי הגנה ובחוות דעת אותן מגישות נתבעות לבית המשפט בדרכים רבות ויצירתיות.
לעתים עולה הטענה שהתובע מנהל אורך חיים לא בריא אשר הוביל להחמרה במצבו
ולעתים הטענה קשורה להתנהלות הרפואית של התובע (לא הגיע לביקורים רפואיים,
לא לקח את התרופות שנופקו עבורו, לא הקשיב להמלצות רופאיו וכו').
לעתים ניתן לראות שטענות אלה אינן נזרקות סתם לחלל ויש להן גיבוי בחומר הרפואי.
תפקידו של עורך דין לרשלנות רפואית מטעם התובע היא להראות שתרומתו של התובע לנזקיו שולית עד לא קיימת.
כדי לעשות זאת נאזר בא כוח התובע פעמים רבות בחוות דעת משלימות המגיבות לחוות הדעת אשר הוגשו על ידי הנתבעות.
-
מוסד רפואי אחר אשם בנזקיו של התובע (או לפחות בחלקם).
טענה זו היא בעצם הודעת צד ג' אותה מוציא הגורם הנתבע לצד שלישי כלשהו.
בטענה זו הנתבעת אומרת שגם במקרה בו ייקבע כי קיימת רשלנות ונגרם נזק,
יש גורם נוסף אשר צריך לקחת חלק בנטל הפיצוי.
דוגמה: אדם מגיע לבית חולים עם אוטם שריר הלב (התקף לב),
האוטם מאובחן ומטופל באיחור בבית החולים וכתוצאה מכך נגרם לתובע נזק קשה.
עורך הדין אשר הגיש את התביעה תבע את בית החולים על כך שלא זיהה את האוטם הלבבי בזמן,
וכן כי לו היה מתגלה האוטם ניתן היה להציל את התובע ולמנוע את נזקיו.
בית החולים בתגובה מוציא הודעת צד ג' לקופת החולים בא רשום התובע
בטענה כי התובע כלל לא היה מגיע לבית החולים עם אוטם בשריר הלב לו הייתה קופת החולים מטפלת כראוי בתובע.
לעניין זה חשוב לדעת כי עורך דין לרשלנות רפואית צריך לאסוף את כל החומר הרפואי
הקשור לתובע הפוטנציאלי ולא רק את החומר הרפואי מהגורם הרפואי שלכאורה התרשל.
קבלו עזרה מעורך דין לרשלנות רפואית על מנת להילחם בטענות ההגנה של המוסדות הרפואיים
מקרי רשלנות רפואית מסובכים, ובתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים יעשו ככל שביכולתם כדי להילחם בתביעתכם.
משרדנו עוסק ברשלנות רפואית ומכיר את הטקטיקות שבהן משתמשות נתבעות בתביעות רשלנות רפואית
וביכולתנו לעזור לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם. אנו מציעים לכם ייעוץ חינם לצורך בחינת המקרה האישי שלכם.